Σε παραγγελίες που φτάνουν τα 20 δισ. δολάρια ως το 2016 έχουν προχωρήσει μέχρι τώρα οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο ναυτιλιακό Τύπο και δείχνουν ότι συνεχίζουν ακάθεκτοι να πλέουν σε πελάγη κερδών. Κέρδη βγαλμένα από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και τα αμέτρητα προνόμια που τους παρέχουν απλόχερα όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και τα χρυσοπληρώνει ο λαός.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για παραγγελίες συνολικά 565 πλοίων (φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και LNG) συνολικής χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέσα στο 2014 έχουν ήδη παραδοθεί σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες 76 πλοία, χωρητικότητας 7,076 εκατ. τόνων και αναμένονται μέχρι το τέλος του χρόνου άλλα 118, χωρητικότητας 10,5 εκατ. τόνων.
Συνολικά το 2014 θα παραδοθούν σε ελληνικές εταιρείες 194 πλοία, χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων. Από αυτά τα 103 είναι φορτηγά, τα 34 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα 33 είναι δεξαμενόπλοια, 12 είναι πλοία LNG, 8 LPG και 4 άλλων τύπων. Τη διετία ως το 2016 αναμένεται να παραδοθούν στους Ελληνες εφοπλιστές 371 πλοία συνολικής χωρητικότητας 35,3 εκατ. τόνων.
Πιο ειδικά, το 2015 αναμένεται η παράδοση 237 πλοίων χωρητικότητας 20,8 εκατ. τόνων, από τα οποία 99 είναι φορτηγά, 45 δεξαμενόπλοια, 36 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 30 LPG, 20 LNG και 7 off shore. Το 2016 αναμένεται να παραδοθούν 134 πλοία, χωρητικότητας 14,5 εκατ. τόνων.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ελληνες εφοπλιστές στη χώρα μας δεν κατασκευάζουν ούτε βάρκα, ενώ από την άλλη, παρά την τρελή κερδοφορία τους την οποία μαρτυράει το «βιβλίο» παραγγελιών, έχουν εξαπολύσει σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων επίθεση «εφ' όλης της ύλης», επιδιώκοντας να επιβάλουν ατομικές συμβάσεις πείνας και μαύρη ανασφάλιστη εργασία σε βάρος των ναυτεργατών για να εξασφαλίσουν πάμφθηνη εργατική δύναμη.
Μάλιστα, ήδη ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης έχει αποστείλει έγγραφο στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ενημερώνοντας ότι μπορούν οι εταιρείες να επιβάλουν ατομικές συμβάσεις. Πρόσθετα, οι εφοπλιστές, τώρα πλέον, έχουν κάνει σαφές ότι δε θα δώσουν φράγκο και από τα 400 εκατ. ευρώ που υποτίθεται ότι θα κατέβαλαν οικειοθελώς ως φορολογία σε διάστημα 3 ετών, ποσό που ανερχόταν στα ...20 ευρώ την ημέρα για κάθε καράβι.
Να σημειωθεί ακόμα ότι παρά τη σταθερή αύξηση του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, η ανεργία στους ναυτεργάτες έχει εκτιναχθεί σε πρωτόγνωρα ποσοστά, αφού ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) δίνουν 5.000 ανέργους, των οποίων μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία είναι εντελώς ακάλυπτη ασφαλιστικά. Μόλις το 16% περίπου επιδοτείται με επίδομα ανεργίας το οποίο ανέρχεται στο ...ιλιγγιώδες ποσό των 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους.
Αναδημοσίευση από το Ριζοσπάστη, 8/8/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου